casas rurales

La Torre Del Codina - Tarrega (Lleida)

• 6 habitaciones

Senderismo
  Trekking

Galería fotográfica

Casa de turisme rural situada a cavall de les comarques de l’Urgell i la Segarra, al terme del Talladell, municipi de Tàrrega (3,5 km.). Un indret excepcional per descobrir, conèixer la natura, contemplar l’arquitectura i sentir el passat.
La casa del segle XVII ha estat curosament rehabilitada i equipada amb tots el serveis. La casa produeix l’energia eòlica, tèrmica, fotovoltaica i biomassa, que li permet auto-abastir-se en un 90% d’energies netes i renovables.
Es troba situada al bell mig d’una finca de cultiu ecològic, a una altitud de 480 m. i en un entorn natural i paisatgístic privilegiat.

Des de Barcelona.
Venint per l'autovia A2, sortiu a Tàrrega Est (primera sortida 510 de Tàrrega). A la primera rotonda amb les lletres grans de Tàrrega, agafeu la tercera sortida en direcció Tarragona. Arribeu tot seguit a la rotonda on hi ha un tractor vell, i aquí seguiu recte avall. Arribareu a un semàfor, seguiu recte, creueu l'Avinguda Generalitat i robareu desseguida una rotonda amb oliveres. Seguiu recte per la via principal i creuareu el riu Ondara. Just passat el pont, gireu i agafeu el primer carrer a mà esquerra (C/ Santiago Russinyol) i immediatament agafeu el camí de terra que surt a mà esquerra. Seguiu el camí ample de l'esquerra durant uns minuts i agafeu el primer trencall a mà dreta. És un camí ample. Creuareu el Canal Segarra Garrigues. Just després de creuar-lo gireu a l’esquerra. Seguiu per aquest camí durant uns minuts fins que vegeu una casa antiga amb uns pins molt alts. Passada aquesta casa, hi ha una cruïlla de camins senyalitzada. Gireu a mà esquerra. Ara, a mà dreta ja veieu la Torre del Codina. Seguiu 100m més per aquest camí i entreu al camí de la finca. Ja hi heu arribat.

L’ Urgell és una comarca d’interior situada a la plana de Lleida, molt accessible i ben comunicada que posa a l’abast del visitant tots els seus valors culturals i paisatgístics en un entorn que conserva la seva genuïnitat. Allunyada del brogit dels nuclis turístics per excel·lència, l’ Urgell aporta uns valors cada cop més preuats per a aquells que cerquen el recer, la calma, el gaudi d’ uns pobles i uns paisatges autèntics.
Tot i l’ aparent uniformitat del paisatge es poden distingir uns sectors físicament molt diferenciats: la vall del riu Corb, la conca del riu d’ Ondara, la ribera del riu Sió i el sector de la plana de l’ Urgell. Cadascun d’ells, amb un caràcter propi, aporta uns trets paisatgístics singulars que us convidem a descobrir.
La Segarra és una de les comarques que formen la Depressió Central Catalana, les seves terres han estat habitades des del Neolític i això ha conformat un patrimoni històric que inclou restes d’antigues ciutats romanes, torres de guaita, viles emmurallades i castells, petites capelles i grans santuaris. Així com, formes d’arquitectura popular que parlen d’una saviesa mantinguda al llarg dels segles.
El patrimoni històric, les tradicions i les festes combinen bé amb bons menjars, bons beures i productes de qualitat eixits de la terra i del treball de la gent. A la Segarra, la combinació és perfecta. Els obradors, els fogons i les taules ofereixen productes de primera qualitat.
La Segarra amb un paisatge i una vida rurals poc transformats per la urbanització i la industrialització, fenòmens que s’han concentrat a les principals poblacions de la comarca, es caracteritza per tenir una bellesa intrínseca capaç de satisfer els esperits sensibles als valors de la natura, de la història i de la vida rural.

SENDERISME I CICLOTURISME
A peu o en bicicleta, amb més i menys nivell, existeixen dotzenes de camins rurals a les comarques de la Segarra i l’Urgell. Descobreix indrets, pobles i construccions rurals gens conegudes. La Torre del Codina disposa de 2 bicicletes. SI en voleu llogar, adreceu-vos a l'enllaç, us les portem fins a la Torre.
Turisme ornitològic

Durant tot l’any, l’aficionat a la ornitologia pot gaudir de l’àmplia biodiversitat d’espècies d’ocells i d’aus estepàries que hi ha a l’entorn natural de la Torre del Codina, situada dins la Zona Especial de Protecció de les Aus de Granyena.
L’esparver cendrós, l’abellerol, el sisó, l’àliga cuabarrada, el xoriguer petit... grans i petits ocells que viuen en aquest preciós entorn.
A més de les aus, en aquest entorn hi ha un patrimoni natural que mereix ser estudiat i contemplat. Insectes, papallones, amfibis, rèptils, mamífers... descobrim-los plegats !!!