La Torre Del Codina

contacts Contacto: Jaume Ramon Solé
phone Teléfono/s: 629770876
print Fax: No

Casa de turisme rural situada a cavall de les comarques de l’Urgell i la Segarra, al terme del Talladell, municipi de Tàrrega (3,5 km.). Un indret excepcional per descobrir, conèixer la natura, contemplar l’arquitectura i sentir el passat.
La casa del segle XVII ha estat curosament rehabilitada i equipada amb tots el serveis. La casa produeix l’energia eòlica, tèrmica, fotovoltaica i biomassa, que li permet auto-abastir-se en un 90% d’energies netes i renovables.
Es troba situada al bell mig d’una finca de cultiu ecològic, a una altitud de 480 m. i en un entorn natural i paisatgístic privilegiat.

Des de Barcelona.
Venint per l'autovia A2, sortiu a Tàrrega Est (primera sortida 510 de Tàrrega). A la primera rotonda amb les lletres grans de Tàrrega, agafeu la tercera sortida en direcció Tarragona. Arribeu tot seguit a la rotonda on hi ha un tractor vell, i aquí seguiu recte avall. Arribareu a un semàfor, seguiu recte, creueu l'Avinguda Generalitat i robareu desseguida una rotonda amb oliveres. Seguiu recte per la via principal i creuareu el riu Ondara. Just passat el pont, gireu i agafeu el primer carrer a mà esquerra (C/ Santiago Russinyol) i immediatament agafeu el camí de terra que surt a mà esquerra. Seguiu el camí ample de l'esquerra durant uns minuts i agafeu el primer trencall a mà dreta. És un camí ample. Creuareu el Canal Segarra Garrigues. Just després de creuar-lo gireu a l’esquerra. Seguiu per aquest camí durant uns minuts fins que vegeu una casa antiga amb uns pins molt alts. Passada aquesta casa, hi ha una cruïlla de camins senyalitzada. Gireu a mà esquerra. Ara, a mà dreta ja veieu la Torre del Codina. Seguiu 100m més per aquest camí i entreu al camí de la finca. Ja hi heu arribat.

L’ Urgell és una comarca d’interior situada a la plana de Lleida, molt accessible i ben comunicada que posa a l’abast del visitant tots els seus valors culturals i paisatgístics en un entorn que conserva la seva genuïnitat. Allunyada del brogit dels nuclis turístics per excel·lència, l’ Urgell aporta uns valors cada cop més preuats per a aquells que cerquen el recer, la calma, el gaudi d’ uns pobles i uns paisatges autèntics.
Tot i l’ aparent uniformitat del paisatge es poden distingir uns sectors físicament molt diferenciats: la vall del riu Corb, la conca del riu d’ Ondara, la ribera del riu Sió i el sector de la plana de l’ Urgell. Cadascun d’ells, amb un caràcter propi, aporta uns trets paisatgístics singulars que us convidem a descobrir.
La Segarra és una de les comarques que formen la Depressió Central Catalana, les seves terres han estat habitades des del Neolític i això ha conformat un patrimoni històric que inclou restes d’antigues ciutats romanes, torres de guaita, viles emmurallades i castells, petites capelles i grans santuaris. Així com, formes d’arquitectura popular que parlen d’una saviesa mantinguda al llarg dels segles.
El patrimoni històric, les tradicions i les festes combinen bé amb bons menjars, bons beures i productes de qualitat eixits de la terra i del treball de la gent. A la Segarra, la combinació és perfecta. Els obradors, els fogons i les taules ofereixen productes de primera qualitat.
La Segarra amb un paisatge i una vida rurals poc transformats per la urbanització i la industrialització, fenòmens que s’han concentrat a les principals poblacions de la comarca, es caracteritza per tenir una bellesa intrínseca capaç de satisfer els esperits sensibles als valors de la natura, de la història i de la vida rural.

SENDERISME I CICLOTURISME
A peu o en bicicleta, amb més i menys nivell, existeixen dotzenes de camins rurals a les comarques de la Segarra i l’Urgell. Descobreix indrets, pobles i construccions rurals gens conegudes. La Torre del Codina disposa de 2 bicicletes. SI en voleu llogar, adreceu-vos a l'enllaç, us les portem fins a la Torre.
Turisme ornitològic

Durant tot l’any, l’aficionat a la ornitologia pot gaudir de l’àmplia biodiversitat d’espècies d’ocells i d’aus estepàries que hi ha a l’entorn natural de la Torre del Codina, situada dins la Zona Especial de Protecció de les Aus de Granyena.
L’esparver cendrós, l’abellerol, el sisó, l’àliga cuabarrada, el xoriguer petit... grans i petits ocells que viuen en aquest preciós entorn.
A més de les aus, en aquest entorn hi ha un patrimoni natural que mereix ser estudiat i contemplat. Insectes, papallones, amfibis, rèptils, mamífers... descobrim-los plegats !!!

Veure pàgina web: Tarifes :

Actividades

• Senderismo
  • Trekking

Envíe su reserva al propietario y en breve será contestado.

Por favor introduzca su nombre
Por favor introduzca su email
Por favor introduzca Fecha Entrada
Por favor introduzca Fecha Salida
Por favor introduzca nº personas
Por favor introduzca sus dudas, comentarios, observaciones